مدت زمان درگیر شدن دختر و پسر در روابط حنسی
نوشته شده توسط : وحید

 

بيشتر دخترها قصدشان از دوستي با پسرها ارضاء نيازهاي عاطفي، احساسي و پركردن تنهايي است و انگيزه اصلي اكثريت پسران كامجويي و سوء استفاده بوده كه با فرايند موسوم به “مخ زني” و دادن وعده ازدواج انجام مي گيرد...
اين روزها در خيابان ها، پارك ها و اماكن تفريحي پسران و دختران بسياري را در حال تردد مي بينيم، بسياري از آنها در پيوند دوستي با يكديگرند، پيوندي كه به اعتقاد بسياري از جامعه شناسان مي تواند منشاء بي اعتمادي و شك در جامعه باشد، عده ديگري بر اين باورند كه چنين رابطه هايي مي تواند در انتخاب همسر آينده موثر باشد، اما آنچه مسلم است اين است كه نخستين ثمره روابط ناسالم بين دختر و پسر و شكسته شدن قبح چنين روابطي در جامعه، باعث ايجاد روحيه بي‏اعتمادي نسبت به همسر آينده است و اين ذهنيت آزار دهنده در فرد شكل مي‏گيرد كه آيا او پيش از اين، چنين رابطه‏اي را تجربه كرده است يا خير؟ بنا به گفته روانشناسان، اين بي‏اعتمادي و شك هيچگاه فرد را رها نمي‏كند و سرانجام، بنيان مستحكم خانواده را به مخاطره مي‏اندازد.
بنابر آخرين تحقيقات، افرادي كه پيش از ازدواج چنين روابطي با هم داشته‏اند، پس از ازدواج نيز در حل مشكلات خود عاجزند؛ چرا كه نسبت به يكديگر بسيار بدبين هستند

دوستي دختر و پسر
بر اساس تعاريف جامعه شناختي، نمي توان هر ارتباطي را "دوستي دختر و پسر" ناميد، "دوستي دختر و پسر" يعني رابطه اي كه بين دو جنس مخالف بوجود مي آيد و در اين رابطه، محبت، صميميت، عشق و علاقه ي قلبي ويژه وجود دارد و از اين رو، ارتباط دو كودك يا ارتباط تحصيلي يا ارتباط معلم با شاگرد و مانند آن، كه براي اهداف خاصي است، نمي تواند در تعريف مقوله دوستي "دختر و پسر" بگنجد.

انگيزه هاي ارتباط با جنس مخالف

وعده ازدواج
يكي از بهانه هاي ارتباط بين پسران و دختران وعده ازدواج از ناحيه پسر است و معمولا با اين وعده ها پسران با دختران ارتباط پيدا مي كنند. در حقيقت، دختر و پسر با طرح مساله "ازدواج" با يكديگر رفاقت كرده، سعي مي كنند نيازهاي عاطفي همديگر را برآورده كنند، اما حقيقت امر اين است كه اين وعده ها در حدّ خيال بافي مي مانند و جامه عمل نمي پوشند.
  انگيزه جنسي
از انگيزه هاي ديگر ارتباط دختر و پسر بهره بري جنسي است. اين پديده در ميان اقشاري از جامعه كه از لحاظ رشد فكري و فرهنگي در انحطاط شديدي به سر مي برند، بيشتر ديده مي شود. اين افراد براي ارضاي غرايز جنسي خود، همه ي ارزش هاي خانوادگي و فردي خود را قرباني مي كنند و دست به رفتاري مي زنند كه براي اغلب افراد جامعه، بسيار پست تلقّي مي شود.
رابطه ي جنسي بين دختر و پسر، مشكلات زيادي را براي دختر، كه قرباني اصلي اين رابطه است به دنبال مي آورد. اشتغال ذهني درباره ي اين موضوع كه مبادا اين ارتباط براي او در آينده مشكل ساز باشد، تعادل رواني او را به نحو چشم گيري بر هم مي زند و فشار رواني زيادي بر او تحميل مي كند.
چنين دختراني در ازدواج با مشكل روبه رو مي شوند و حاضر به ازدواج نيستند و زماني كه با فشار خانواده روبه رو مي شوند و تن به ازدواج مي دهند، هميشه نگران افشاي رابطه گذشته خود هستند و از اينكه همسرشان از رابطه مخفي آن ها در گذشته آگاه شود رنج مي برند.

جذابيت، قدرت، توهمي كودكانه
يكي ديگر از انگيزه هاي دوستي با جنس مخالف اين است كه پسران، داشتن دوست دختر را يك قدرت اجتماعي براي خود تصور مي كنند و دختران نيز داشتن يك دوست پسر را يك جاذبه فردي و اجتماعي براي خود به حساب مي آورند.
اما طول نمي كشد كه پي خواهند برد اين قدرت نمايي و جاذبه ارائه شده به قيمت از دست دادن بسياري از جاذبه ها و قدرت هاي اجتماعي و شخصيتي ديگر تمام شده، در نتيجه، دوستي ها به پايان مي رسند و حسرت از دست دادن شرافت و ارزشمندي خويش، دنيايي از تعارض را در درون دختر و پسر باقي مي گذارد.

پناهگاهي نا امن
دختران و پسراني كه مورد بي محبتي در خانواده قرار مي گيرند و از وضعيت رواني و اجتماعي خويش ناراضي هستند، از طريق برقراري روابط پنهان با جنس مخالف، درصدد كسب رضايت و يا به عبارت ديگر، به دنبال يافتن شرايطي هستند كه براي آن ها اطمينان خاطر و رضايتمندي بيشتري فراهم كند و پناه گاهي براي جبران كمبود محبت خود فراهم سازند.
اطمينان خاطري كه دختران و پسران از طريق برقراري دوستي بين خود جستجو مي كنند هيچ گاه حاصل نمي شود، زيرا اين روابط پنهاني و به دور از چشم خانواده صورت مي گيرد. به همين دليل، دختر و پسر بايد وقت و توان زيادي صرف كنند تا بتوانند زمينه اين رابطه را فراهم كنند و تحمل ترس و اضطراب مستمري كه دو طرف بايد تحمّل كنند تا اين روابط از چشم آشنايان پنهان بماند، رضايتمندي و آرامشي را كه به دنبال آن هستند خنثي خواهد كرد.

رابطه جنسي در اوايل دوستي
بر اساس نتايج يك پژوهش كه در مناطق شمالي پايتخت صورت گرفته است، اكثر دختران طي شش ماه الي يك سال اول رابطه خود باجنس مخالف، درگير روابط جنسي مي شوند.
اكثر قريب به اتفاق دختراني كه رابطه دوستي طولاني مدت با پسران دارند در آغاز رابطه دوستي علي رغم تصورشان درگير روابط جنسي خواسته يا عمدتا ناخواسته مي شوند.
اين در حالي است كه تقريبا همه دختران مورد مطالعه در ابتداي برقراري رابطه دوستي تصور مي‌كرده‌اند كه از درگيري جنسي مصون بوده، مهارت و قدرت كافي را در كنترل و هدايت روابط و دوستي دارند.
در بخش ديگري از اين مطالعه آمده است اكثر قريب به اتفاق آنها در آغاز روابط دوستي با پسران بر اين باور بودند كه آنها خيلي زرنگ تر از آن هستند كه دوستشان بتواند از آنها سوء استفاده جنسي كند.
يكي از علل درگير شدن دختران در روابط جنسي برداشت نادرست آنها از روابط دوستي با پسران عنوان شده است. به عنوان مثال انگيزه و هدف اكثر دختران از برقراري رابطه دوستي با جنس مخالف جلب حمايت حمايت و عاطفه گزارش شده است، در حالي كه در پسران، برقراري روابط جنسي انگيزه و هدف اصلي رابطه دوستي بوده است.

نحوه آشنايي دختر و پسر
طبق يك نظر سنجي انجام شده از دختران و پسران در خصوص نحوه آشنايي، ميزان تمايل به دوستي، مكان دوستيابي و اطلاع والدين؛۶۱ درصد پسرها معتقدند كه روابط با دوستان دختر خود را به شكل مقطعي ادامه مي دهند و ۵۰ درصد دخترها نيز به قطع ارتباط در صورت احساس بازيچه بودن از سوي پسرها ابراز تمايل كرده اند.
بر اساس اين گزارش ۵۹ درصد پسرها پارك و مراكز تفريحي را مكان دوستيابي عنوان و تنها دو درصد خيابان را محل مناسبي دانسته اند.
در خصوص اطلاع والدين از دوستي ها،۸۱ درصد دختران اظهار داشته اند دور از چشم والدين خود با پسرها ارتباط داشته و ۱۰ درصد بيان كرده اند كه مادرانشان مطلع هستند و تنها سه درصد به اطلاع كامل والدين خود اشاره كرده اند.
تحقيقات غير رسمي در ايران نشان مي دهد كه بيشتر دخترها قصدشان از دوستي با پسرها ارضاء نيازهاي عاطفي، احساسي و پركردن تنهايي است و انگيزه اصلي اكثريت پسران كامجويي و سوء استفاده بوده كه با فرايند موسوم به “مخ زني” و دادن وعده ازدواج انجام مي گيرد.




:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: